Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Orang Bodoh VS Orang Pandai .

Hello reades ,
 First of all I want to thanks to my beloved friend and his friend for inspired this entry for me . Whoa this gonna be hot topic . Elvi nak cerita sikitlah pasal perbezaan orang bodaoh dengan orang pandai . Sekali dengar macam sama . 2 kali dengar kauorang tahu lah maksud sebenar . Kalau tak tahu juga , kau pergi lah sekolah -,- . Okay , let's start . Dialog neh antara kawan lelaki saya dan kawan laki dea .

1.Orang Bodoh (OB) : Kau mandi pakai syampu/pencuci muka keh ? Tak pernah aku tengok lelaki macam tuh . Aku ingat perempuan jea yang pakai syampu/pencuci muka . Ee , apalah kau neh . Geli aku .
Orang Pandai (OP) : Kau jangan jadi bodoh , bodoh . Aku pakai syampu/pencuci muka untuk jaga kebersihan diri . Bukan nak melaram macam kau bodoh .

2.OB : Kau pergi sekolah pun iron rambut keh ? Eww macam perempuan lah kau neh . Macam perempuan nak pergi shopping jea . Loghat lebih kau siap nak ber-iron rambut bagai .
OP : Hello ? Kau dengar baik-baik , at least aku pergi sekolah kemas , rambut ala-ala rebonding tak macam kau . Selekeh nak mampos , entah entah minyak rambut pun kau tak pakai . Iron rambut tuh normal for people lah . Yang penting kau tak iron bulu ketiak kau sudah . Okay ?

3.OB : Kau nak pergi mana neh siap iron t-shirt pula . T-shirt pun kau nak iron keh ? Gediks lah kau nak keluar pun nak iron t-shirt . Pakai jelah .Leceh macam perempuan betul .
OP : Kau memang bodoh ah . HAHA ,serious kau orang paling bodoh . Tak kan aku nak keluar pakai baju kedut-kedut sengal ? Aku tau lah family kau tuh ,adik-adik kau tuh main tangkap muat jea kan ? Selekeh !


HAHA sengal betul kan kauorang berdua neh ? Korang anggap lah OD is them , OP is my beloved friend . Simple bebeh ! But Elvi love to say this , setiap orang ada pendapat masing-masing kan ? So , what's on your mind about this issue ? Think twice before you talk . Okay ?