Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Hari Raya Tahun ini tidak bermakna .



Woot woot~ hello . Woaaa , sedar tak sedar , Ramadhan makin meninggalkan kita . Korang sedih tak ? Saya sedih . *tekup muka kat bantal* Ye la , bulan Ramadhan amat istimewa dari segala bulan .  Satu-satunya bulan, yang kita diwajibkan puasa . Satu-satunya bulan , yang membolehkan kita berterawih pada malam harinya . Satu-satunya bulan, yang umat Islam boleh mendapat pahala belipat kali ganda ! Sememangnya , berbaloi baloi ! Bulan ni hanya muncul sekali jea . Tahun depan pun , belum tentu lagi kita dapat merasai bulan Ramadhan . Yelah , mana kita tahu bila ajal kita yoa budak ? Tapi , dalam sedih-sedih nak meninggalkan bulan ramadhan ni , mesti kita semua excited nak sambut Syawalkan ? Lagi2 raya tahun ni , sama dengan Hari Kemerdekaan . Tapi , ade ke yang bersemangat nak sambut Hari Kemerdekaan ni ? Korang mesti lebih excited nak sambut Raya kan kan ? Eleh2 , tak payoh le nak menipu . Mesti bersemangat wira nye nak kumpul duit raya banyak2 . Sure punyee . Lagi2 skarang ni . Pergi mana2 dengar lagu raya . Syahdu seyyh . Then tengok rumah orang , ada yang pasang pelita ,ada yang pasang lampu kelip2 . Waaaaaah ! Saya nak juga pasang lampu kelip2 ! \JELLY/ honestly , rumah saya tak pernah pasang lampu kelip2 ! Pelita ? Janganlah cakap , jauh sekali . T..T Haha .


Okay sume . Oleh itu , saye ingin memohon maaf jika ada salah dan silap . Kalau ada terkasar bahasa , ter-kutuk ,ter-copy ,ter-ambil , dan korang ada TERase , saye minx maap lah sesangat yea . Tolonglah maafkan saya *melutut sambil buat muka sedih*kesume . Jumpa lagi . Nanti kite kongsi2 cite lagi yea ? Err kejap , kenapa tahun ini bagi saya raya tidak bermakna ? Sebab saya tak boleh balik kampung , ada masalah sikit . Lagipun , saya ada masalah besar . Hm , takpe la raya kat rumah pun takpe kan ? *Hati sedih dan air mata saya sedang mengalir .