Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

I'm Story Girl .

Aku amat bersyukur kerana masih mampu bertahan lagi .
Allah tak akan menguji hambaNYA kalau hambaNYA tak mampu .

Aku mintak maaf sekalian aku ada sebab tertentu tukarkan link blog aku neh .
Sorry guest !

Yea memang ramai tanya aku 'Elvi bukan kau couple nan Ehem Ehem keh?'
Yes , Elvi sebenarnya sudah takde apa-apa dah nan dea . So please jangan banyak tanya lagi kay .
Aku sudah lama dah takde apa-apa hubungan nan dea . Sebab apa . 
Haha sebab dea CURANG . Laki zaman semuanya sama . Tak boleh dipercayai kan .
Takpe aku rehda semua tu . Mungkin kau bukan jodoh aku . Jodoh tu ditangan tuhan kan .
Tapi aku berharap sangat kau bukan pasangan hidup aku lagi . Aku mintak maaf .

Maybe kali terakhir aku kenal kau . 
Aku amat berterima kasih kepada kau .
Selama hubungan kita neh aku amat berterima kasih kerana sudi membahagiakan aku sampai disini jea .
Aku mintak maaf kalau aku sakitkan hati kau .
Sila lupakan aku dan aku akan berusaha lupakan kau . 
Jangan risau la eh .

Babes . Aku taktau kenapa aku tak sedih langsung ,
bila aku dapat tau yang kau sebenarnya dah ada gf .
Aku keliru dengan hati aku neh , aku taktau dengan perasan aku neh .
Tapi .. 
Entah la , aku tidak rasa bersedih langsung . Sumpah aku tak tipu .
Kau jangan risau aku takan balas dendam terhadap kau .
Allah ada disisi kita .
Tuhan tu MAHA ADIL .

Okay . Jangan risau la kay . Aku takan ada menyusahkan hidup kauorang lagi .
Aku akan pergi jauh dari kauorang . 
Walaupun berat bagi aku tapi aku akan berusaha .
Ingat yea aku takan lupakan kauorang . Sebab kauorang dah banyak tolong aku .
Kekadang aku dah anggap kauorang neh family aku sendiri .

Terutama mak . Aku mintak maaf mak .
Aku tak berniat pun nak sakitkan hati kau mak . Aku sayang sangat kat kau .
Aku dah anggap kau sebagai mak kandung aku .
Yea maklum la sejak mammy sakit , tempat aku mengadu adalah kau mak .
Bila aku cerita jea masalah aku , air mata aku pasti gugur .
Sebab kekadang aku terasa dapat kasih sayang daripada seorang ibu .
Aku amat menghargainya semua tu mak . Aku tak salah siapa-siapa pun .
Tolong memahami eh mak . Aku tak pernah benci kau mak .

Kepada along .
Aku mintak maaf kalau aku ada sakitkan hati kau .
Aku bersyukur mengenali kau long .
Kau sungguh baik bagiku . Aku taktau nak kata macam mana lagi kat kau .
Tapi lepas neh tolong yea , anggap jela kita neh tak pernah kenali kay .
Aku perlukan masa . Aku perlukan masa untuk jauhi kauorang semua . 
Aku mintak maaf along , dalam blog aku tu masih ada gambar along .
Aku tak mampu untuk buang gambar tu dalam blog aku . 
Sebab aku masih sayangkan kau bagaikan along kandung aku sendiri .
Banyak jasa kau telah bagi aku .

Kepada ayah .
Ayah , kau sungguh bermakna hidupku . 
Aku sayang sangat ayah . Aku mintak maaf .
Aku tidak berniat pun nak sakitkan hati ayah . 
Aku sayang sangat kat kau ayah . Terima kasih segalanya .
Hanya ucapan terima kasih sahaja aku mampu .
Aku taktau nak balas budi baik terhadap keluarga ayah .
Terima kasih telah menggap aku neh sebagai anak kandung kau .
Ayah jangan sedih-sedih lagi eh .
Anak-anak ayah masih ada tu . Deaorang lagi memerlukan ayah .

Kepada angah .
Aku hanya mampu ucap terima kasih kerana kau telah berjaya mempermaikan perasaan aku .
Aku ucap terima kasih kerana beri aku peluang untuk kenal keluarga kau .
Keluarga kau sungguh bermakna bagiku .
Terima kasih juga kerana dapat membahagiakan aku sampai sini sahaja .
Aku bersyukur mengenali kau . Aku menghargai semua tu .
Aku mintak maaf kalau aku sudah sakitkan hati kau .
Kalau suatu hari nanti kau jodoh aku lagi , aku mintak maaf . 
Aku tak dapat terima kau lagi . Aku mintak maaf sangat .
Hati aku telah tertutup untuk kau .
Ego aku memang tinggi , aku mintak maaf .
Jangan risau semua barang yang pernah aku bagi , kau simpan la atau buang .
Tu bukan milik aku lagi . Tapi tu sudah jadi milik kau .
Aku tak mampu untuk buang gambar tu dalam blog aku . 
Sebab kau adalah pernah aku kenali dalam kehidupan aku .
Harap kau faham dan tak marah .
Banyak kenangan kau nan aku .

Semoga kau berjaya dalam keidupan kau dan bahagia .
Hanya tu jea aku mampu katakan .
Ingat TUHAN . TUHAN TU MAHA ADIL .
Jangan senang lenang mainkan perasaan seorang wanita .
Akhir sekali aku ingat kata pada kau sila lupakan aku . Terima kasih .

Kauorang jangan risau , aku takan lupkan jasa-jasa kauorang semua . Aku amat menghargainya . Tanpa kauorang , aku akan teruskan kehidupan aku neh walaupun bersendirian . Aku perlukan masa untuk sendirian . Aku mintak maaf kalau ia akan mengambil masa yang lama . Aku harap kauorang akan anggap aku tak pernah wujud di dunia neh lagi . Aku mintak maaf sangat . Hanya itu jea aku mintak . Akhir sekali aku nak cakap , aku sayang sangat kauorang semua . Terima kasih atas segalanya . Kbai assalamualaikum .