Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Kau dengar sini!

Hey hey hey aku tak percaya engkau, aku tak percaya E.N.G.K.A.U.
Aku.... Tak inginkan Engkau!  Tapi...  Engkau yang datang padaku... *dengan intonasi lagu aku tak percaya cinta LJ*



Sedihnya bila manusia sesama manusia saling jatuh menjatuhkan antara sama lain.
Walhal, kita berasal dari tanah dan akan kembali juga ke tanah.
Bila mana manusia rasa dirinya sahaja yang betul, bila mana manusia rasa dirinya gah berada di atas.
Sekali lagi engkau sialan menghantui hidup aku. Kenapa ya? Perlu kan pendapatan sampingan ke apa kau ni?
Ini semua bahana mintak kaki jarak sedepa lah ni.
Apa lagi yang tak sudah ni? Apa lagi yg tak puas hati ni?


Hi anda yg jauh berada di sebelah thailand, kap kun kap.
Nak kena pelempang sebagai pelengkap hidup ke?

Aku tahu siapa engkau. Aku tahu siapa punya angkara.
"Eiiiiiii jahat tau awak ni dah lah boroi kopek panjang pula tu rentung hmmm apa lagi? Eiiiiiiii jahat jahat" *pukul dada*

Aku tak sangka setiap gerak geri dan tindak tanduk aku di perhatikan oleh mata mata yang tak senang melihat kelebihan orang lain.
Kisah aku di jaja mcm goreng pisang panas. alah, sama kecoh nya mcm cik kiah mengumpat jiran belakang rumah.
Cukup lah menjaja kisah peribadi aku dan cuba untuk menjatuhkan aku. kau sudah terlalu *hebat* untuk perbuatan itu.
Bernasib baik lah aku tutup mulut pasal perbuatan jijik kau tu. Tak habis habis fitnah....
Adatlah manusia ni tak boleh lihat orang senang, ke mana mana pergi pasti di skodeng.
adat la weh adat weh adat.........

Tapi jangan risau, setiap apa yang di bangkit kan aku hadap. depan muka kau aku hadap satu persatu.
Aku bukan manusia pengecut mcm kau lah.
Aku akan pastikan kau dapat balasan yang setimpal. mungkin kau dah lupa, Allah tu wujud.
sikit demi sikit Allah pasti akan balas tanpa potongan harga.

Ambil perhatian semua,

Ramai yang sayangkan aku, tapi ramai jugak yang benci aku.
Jadi konklusinya, aku cukup hargai orang yg sayangkan aku drpd org yang berpura pura baik dpn aku.
Kau dah tak nak terima aku, engak apa apa dong.
Aku pun lagi suka dan juga tak mahu kembali sama kamu dong.
Acamana? Terasa dok?
Aku ada bau longkang ah. Bau mulut kau lah ni dan sama lah dgn perbuatan jijik kau tu. Hiw hiw ;p



Aku dah mula bosan dan muak dengan semua ini. bila nak habis?  Jujurnya, aku dah terlalu penat. 
Cukuplah....