Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Aku bukan duyung tapi dugong.



Aku pandang kiri, aku pandang belakang. Aku tengok depan aku tatap screen laptop.
Masing masing tak kalah bergaya sakan dgn baju baru. Seluar mcm mcm jenis. 
Pelbagai pose di ambil. Tukang ambil gambar mesti dah kesakitan tgn memicit button camera. Dalam hati rasa nak maki.

Tengok lah dunia. Tengok lah Facebook.
Semua taknak kalah posing. Tak kira lah posing di mana pun. Walaupun di depan rumah buruk. Itu nampak lebih cantik, kononnya.

Tayang baju lawa lawa. Pakai handbeg warna warni. Wegdes taknak kalah sampai 7 inci tak ada diskaun.
Itu belum kira lagi gelang yg ada dekat tgn. Dah mcm mami jarum.

Aku tengok diri sendiri. Gambar yg ada dekat FB pun orang tak comment sgt. Nak like? Kirim salam jelah.
Maklum lah, aku bukan cun macam Zaiton Sameon. Kah kah kah.

Tp, satu je aku pesan. 
Yg tengah ke tepi ke nak amek SPM, PMR tahun ni banyak banyak kan lah berhenti photoshoot.
Nanti dah dapat result, kot kau yg melopong.

Tak perlu photoshoot.
Sbb apa?
Nanti bila result keluar, orang bukan nak tanya berapa banyak LIKE gambar kau yg ada di facebook.
Aku pun mcm tu. Hihihi.
Kbai.

*Tengok berapa bodohnya aku. Mcm mana org nak like gambar aku? 
Sila teleng kepalamu semua hihi. Kbai.
Assalamualaikum. Kalau sayang aku tolong jawab.