Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Apa lelaki buat sebelum keluar date atau keluar ?

Assalammualaikum kanak-kanak ,  adik-adik ,  abang-abang yang belum mandi mahupun dah mandi . Hari ni hari apa ? Hari Isnin . Yee betul . Eh eh dah dah la tu . Jangan loncat loncat kang tergolek kang . Haaa baru je cakap , hahahaha . Okay , harini saya mcm tetiba jeh terajin so jari jari saya ni pun macam eh eh nak taip la ! Tu sebab saya taip tu . Ewahhh . 

Adakah esok adalah hari yang anda tunggu2 ? Hari apa ? Apa hal kau ni ? Takkan date sendiri atau keluar dengan kawan pun tak ingat ?(alaaa , date tu kiranya sama la juga keluar dengan kawan , teman , sahabat) Eh kenapadengan Elvi ni .Kawan , teman , sahabat sama jea kot maksod dia . Haha , lantak la asalkan kauorang faham kan ? Hari kau keluar dengan makwe kau atau pakwe kau ! Cuba tengok balik kalender tu !


Yee ! Esok lah ! Ha~ Baru nak kelam-kabut ke ? Okay2 , anda perlu tenang . Ada masa lagi untuk buat persiapan . Mari kita check apa yang perlu sebelum date ni . 

Apa ye mula2 ?

Oh ye ! Betul juga tu . Pilih pakaian untuk esok . Penampilan itu penting yea ! Kalau tak nak makwe anda atau kawan anda dipandang lelaki lain ataupun perempuan lain , lebih baik anda pakai smart2 atau lawa-lawa sikit . Kalau perlu gosok , silalah gosok baju tu yea . Tak tahu cara nak kelihatan tampan ? Kan Elvi dah pernah bagitahu Cara untuk lelaki menjadi tampan , kacak , segak , bergaya sebelum ni . Lupa la tu ! 

Lepas dah pilih baju semua tu. Apa lagi?


Ha~ Tu penting juga tu . Mesej makwe anda atau kawan-kawan anda dulu kot2 lah dia batalkan date tu sebab ada hal lain . Jadi tak perlu lah sebok2 kan . Haha~ Kalau dia kata okay . Teruskan dengan persediaan .


Anda lupa satu perkara penting ! Cuba check ... 


...ada duit ke tak ada ?! Yela nak keluar dengan makwe anda atau kawan anda tu kalau tak ada duit masalah ! (erhem...) Takkan nak makwe belanje ? Sekali-sekala memang tak apa , kalau tiap masa malu lah ! Kalau dah tak ada , cepat2 pergi cucuk kat ATM sedia untuk esok . Kalau tak ada duit dalam bank , pinjam lah member2 ke , saudara ke , adik ke , atau siapa2 lah . Kalau ada yang simpati kira okay lah . Kalau tak , sila sediakan alasan munasabah untuk si dia atau kawan anda . Haha ~

Okay , dah sedia semua tu ? Satu je sebelum tempoh hari esok iaitu hari date !

Yee , mesti tidur awal . Tidur awal tu penting supaya anda bangun lebih awal dan tidak kelam kabut serta dimarahi makwe anda atau kawan anda tu kerana kelewatan anda . 

Okay ?

Haha ~ Itulah apa lelaki buat sebelum keluar date?