Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Senyum tak perlu kata apa-apa .

Kini aku mampu ukir :face17: senyuman di bibir munggil semunggil
bibir angelina jolok :11: .
Kau boleh jalan aku :face61: heran sikit sbb hati aku macam sialan kau kerjakan .


Orang kata senyum itu sedekah :face48: . Sedekah tanpa memberi duit .
Kauorang kan kedekut tahi hidung masin kan jadi kalau senyum ,
dekat orang lain rasanya tak luak apa pun :face76: .
Senyum itu :face40: cover kita dari luka yang ada dalam hati .
Tak percaya ? Cuba terai :17: .


Aku selalu ajeret ajeret cun :face51: . Alah aku mengaku .
Kalau tak mengaku nanti terjun lombong pula :face62: .


Banyak masalah mana pun masalah ku hadapi :face47: ,
walaupun aku kau ada masalah sembelit yg tak mampu ku tahan :face41: ,
senyum :face34: lah selagi boleh . Kerut kepala , kerut sampai senyum itu tak apa :face64: .
Aku bukan apa , aku rasa makin kau senyum makin senanglah :face53: kau berak dengan lawas .
K geli , tak lawak :face65: .


Ini yang nyata adik-adik aku . Lihat lah :face46: .


Kalaulah hidup ini mudah . Mesti semua manusia akan :face52: senyum .
Senyum sangat pun tak boleh juga :face30: . Nanti heboh semua kata manusia ,
manusia dalam dunia ni semuanya gila :face36: . Penuh wad tanjung rambutan :face23: .
Senyum :face28: itu penawar duka .

Ini nak tayang gambar bersama adik-adik aku ni . Semuanya dah besar ,
dulu semua time kecil-kecil mandi bogel dalam besen . Sekarang .. :face39:
Aku tak boleh lagi , aku tunggu anak Dato pinang aku :10: .


Yang berbaju kurung itu Allessiah dan yang berbaju jubah hitam tu Scherly :n: .
Dari kecil kami bergaduh tarik tali , koyak koyak baju :face69: .
Dah jadi gengster itu dah besar masing-masing jadi kak yong :17: .


Jadi secara konklusinya ,
aku masih mampu tersenyum sekarang :face12: . Biarlah kita pernah di sakiti atau mengsakiti hati orang lain .
Itu antara aku dan dia juga antara aku dan Allah aku :face15: .
Aku buat dosa , kau juga buat dosa , aku ingin taubat :18: .

Manusia memang kejam . Sakit hati ini sampaikan susah sangat nak nampak kita tersenyum :16: .
Kalau yaa pun senyumnya ada , kelihatan sangat lah payau seperti air sirap di kenduri kahwin :132: .

p/s : senyum selagi mampu . Dan juga , tak salah rasanya kalau senior senyum pada junior .
Tak jatuh maruah pun. renungkan ya . Dan lagi perasan tak semua gambar semua aku senyum . Tak perlu lah ambil gambar buat muka menyangap tak tentu pasal konon muka nampak garang mcm ada fotogenik yg melampau . Hello , cuba awak senyum dalam gambar dgn automatic nya anda sendiri akan senyum bila menatap wajahnya . Seriously.