Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Bertudung.

lagu dalam blog saya. lagu favourite saya. oh please melting

Assalamualaikum semua! tak jawab dosa. Hihi.

Okay well yah harini saya nak cite-cite gocip ahhh. Boleh tak? Mwehehe mana boleh. Dosa tau. Nonono cannot! Hihihi. Okay saya taktahu nak cakap apa lah kan. Nowadays, girls those yang berhijab tu or erti kata lain yang pakai tudung tu kan. Like, wear it properly. I mean, the way that Islam telah tentukan untuk kita. Had had dia macam mana. Apa yang patut kita ikut atau tak patut. Even me, I'm not as perfect as a muslimah. But at least I'll try to be that kinda muslimah. No I mean that muslimah. Yelah, muka dah cantik, bertudung, so why don't you pakai tudung tu biar tak jarang, tutup dada, as long as tak nampak bentuk badan, dada tutup lengan panjang, seluar tak ketat. Itu dah memadai. Save duit untuk beli something yang memang memberi faedah kepada kita.

Even me, saya pun nak berubah. Now, I'm trying. To be the best. Lantaklah orang cakap saya pakai baju besar ke, berlapis lapis ke. Bukan duit dieorang pun kan. It's mine and my property. Kecantikan seorang perempuan terletak pada hati dan aurat mereka, the way how they care about their dignity. Saya suka tengok cara Yasmin Redzuan, Khadyjah Fhatyah, Anis Ashaari, Heliza Helmi, Mastura Manap, Dayah, Semua tu ada muslimah yang sangat sangat saya kagumi. Bukan saya obses, but they way they care of their aurat, it's so make me realize that I should make a something new to myself. Isn't fun? Hihihi :'D



Okay so let's covering your chest and also jaga aurat kita sebagai seorang perempuang yang telah diciptakan sebaik baik seorang wanita. Hihihi sorry kalau ada yang terasa kepe. Bukan saya nak bajet apa kebenda. Ianya menyedarkan diri saya, dan juga saya ingin memesan kepada kawan kawan saya juga. So, why don't kita berubah kan. Tak salahkan. And aurat seorang perempuan juga bukan terletak pada pakaian, tetapi pada hati, pada pertuturan kita, pada tingkah laku kita semua, solat, baca al-quran itu semua. Semuanya memainkan peranan yang penting. InsyaAllah :') Assalamualaikum.