Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Calon Suami .

Assalamualaikum. Salam sejahtera. Salam Elvi Narressa Shamsudin cepaaat! Hahaha ok diam.

Siapa taknak suami macam Ashraff Muslim? Ataupun macam David
Archuleta?

Hm rugi siapa yang taknak ;/

Semua perempuan nak suami yang baik baik untuk dia kan. Sama macam aku jugaa. Ok jom kita sama sama listkan ciri ciri suami yang kita nakk ;D

1- Tahu solat.
2- Pandai jadi imam.
3- Pandai jaga hati perempuan.
4- Tak kasar.
5- Tak mudah mengalah.
6- Faham apa yang perempuan mahu.
7- Lemah lembut dengan ibu bapa.
8- Pandai layan kanak kanak dengan orang tua.
9- Tak berapa nak garang.
10- Romantik.
11- Satu kepala dengan kita hihi.
12- Faham isi hati kita.
13- Hormati keputusan kita.
14- Selalu buat kita tersenyum dan bahagia.
15- Sanggup berkorban.
16- Berdikari.
17- Kerja bagus bagus.
18- Tak lupa tanggungjawab.
19- Boleh mengimam dan membilalkan kita. Haha.
20- Nasihat kita bila kita salah.
21- Ada rupa paras.
22- Beragama.
23- Sentiasa memastikan yang kita selamat.
24- Terima kita seadanya.
25- Yang sanggup berkongsi kasih sayang dengan kita buat selamanya :-)

Okay itu jelah kot. Yang penting. Kita terima je apa adanya dia. Sesungguh nya "perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik, lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik". Baiki diri masing masing untuk jadi yang terbaik untuk dia. Terima
takdir. Jodoh pertemuan semua ditangan tuhan. Kita merancang. Allah yang menentukan segalanya. Yang penting. Suami kita tu direstui ibu bapa kita. Baru berkat hidup kita. Hihi. Lagi lagi suami yang boleh geng dengan parents kita kan. Fuhh keluarga bahagia kot. Hihi.

Anyway, korang pulak macam mana? :face69: