Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Kau satu dalam 7 billion....


Kadangnya memang lemah. Rapuh terkena tahmahan. Hebat kata perlian. Tapi kuatkan diri. Istighfar, satunya yang aku harap tidak lekang dari bibir, tiada siapa tahu keistimewaan dalam diri aku. Kekuatan yang orang lain tak punya. Hanya aku yang tahu. Bertuah miliki tubuh ini. Terima kasih Tuhanku. Dalam diam aku. Disebalik senyuman aku. Aku banyak pendam. Aku punya perasaan. Sama manusia lain. Memang hebat syaitan syaitan bertopengkan manusia. Hanya tahu ketawa melihat orang jatuh di depan mata. Malukan di depan mata. Burukkan di depan-depan. Aku tidak yakin, sama ada mereka sedar atau tidak. Neraka itu ada. Pasti! Aku sudah matang. Tapi belum puas aku mengenal orang orang yang macam kau. Tak tahu bezakan mana satu dajal dan syaitan. Memperalatkan orang orang yang bodoh. Seperti kau malaikat. Sempurna. Tiada dosa. Dalam dunia. Tiada cela, tiada mengata, tiada dengki. Kawan, itu dunia namanya. Akhir zaman. Dosa di mana-mana. Ini lah dunia aku. Dunia kau. Dunia kita. Penuh nikmat. Penuh kecelakaan.