Followers


Maafkan aku. Aku ini bukan seorang pencipta novel atau apa-apa pun. Tapi aku hanya manusia yang biasa. Aku ini seorang yang suka mentaip, mencerita, meluahkan perasaan aku ini. Blog ini sudah menjadi sebuah diary aku. Semua kisah yang disini adalah kenyataan dan benar. Bukan hanya rekaan atau tipu. Terima Kasih.

Menterjemahkan.

Berubah bukan satu hinaan.


Singa sentiasa di rumah. Lebih tidak bestnya lagi, 
tidak ditinggalkan oleh aku tanpa ringgit Malaysia. 

Aku semaikin jijik dan meluat dengan kau macam hash-tag di twitter. 
Dulu facebook membuat onar sekarang giliran twwiter pula menconteng 
arang ke muka aku.
Hello bro, apa tujuan twitter kalau semuanya di gunakan untuk 
mencipta pelbagai spekulasi liar yang celaka macam puaka mulut kau?

Tersentap otak aku hati aku bila bila baca whatsapp kau "AA" hantar aku 
macam tu seperti anjing kurap menyalak bukit.

Pakai tudung tapi?? Update status bagaikan ustazah je!! 
Kau jangan sembang berdentum-dentam kalau diri sendiri kena telan 
dengan ular besar dalam kubur nanti. Kebanyakkan orang fikir si pemakai tudung tu ‘pasti’ 
seorang yang ‘baik’. Tapi kena ingat nafsu setan tu mesti ada
 secebis kat diri, pandai diri sendiri lah kawal kan..
 Kadang kadang tu maacam topeng. *aku juga pemakai tudung tapi harap nafsu setan aku tak goda diri aku terus menerus.
Tinggi rendah martabat seseorang tu memang tak
 boleh dibandingkan dengan sekadar melihat ‘Oh dia tak pakai tudung, setan ni’ 
atau ‘Bertudung perempuan ni, alim bebeno deme ni’.
Member aku ramai je yang tak pakai tudung but aku
hormat diaorang semua. Aku harap kauorang pun boleh hormat 
kami yg pakai tudung ni. But don’t miss out 
the fact that tudung is actually a must, 
let it be she ready or not or ikhlas or tak ikhlas or
 berdasarkan hati masing masing. But my point here is if you know
 what is right and what is wrong, 
let it be likewise. Try you best to do the right thing (Same goes to me) 
tapi jgn sampai mengeluarkan statement ‘A girl needs to be fully 
ready to cover her ‘Mahkota’. That pont is never was, 
never is and never will be valid as 
wearing hijab is a must to all Moslem/Muslim ladies. 
Ni macam memesongkan statement derived from the Al-Quran.



Kita bercakap tentang realistic. Jangan jadi munafik sangat. 
Memang takda perempuan dalam dunia ni lahir-lahir terus bertudung atau apa. 
Bukan main benak lagi otak kau bila cerita gebang pasal benda ni.
Singa aku selalu cakap,“Jgn salahkan tudung, dia dah pakai tudung
dah kira ikut suruhan Allah SWT”. And the last aku faham kenapa 
Singa cakap mcm tu. Sebagai CONTOH, mcm mana kalau seorang 
wanita yg dulu hidupnya dia seorang yg tidak bertudung, then bila dah mati, 
depan Tuhan, berani pula dia nak jawab, “Saya tak ready pakai tudung lah, 
nanti tak ikhlas macam mana pula? Ada bran?

p/s- Tengok diri tu dulu weh. Perangai tu hal nombor dua yang penting cover your aurat baru boleh sembang berdekah-dekah dengan orang lain pasal kewajipan. I belive that, semua orang baik. Semua orang nak masuk syurga tapi masih jadi pendosa. I’m not being sarcastic, I’m just being honest. No offence :”)
Aku tahu berlambak perempuan pakai tudung dalam Malaysia ni ramai yang kena tangkap basah. Tak kisahlah setan mana atau alim mana seseorang tu, dah termaktub dalam Al-Quran yang bertudung tu is a must for all Moslem/Muslim ladies. It is one of the aurahs/aurats which the ladies need to take care of/cover at all times unless it’s with their mohrems/muhrims. It’s pretty clear since it’s taken directly from the Al-Quran.

Anyway, gaduh pasal benda ni pun tak dosa juga tau? So aku harap pada sesiapa termasuk kau ‘AA’ yang bertanggungjawab untuk hastag sedemikian rupa, you should get a life, moron. Aku memang bukan org tabligh yg boleh sembang pasal agama, aku pun baru je dua tahun pakai tudung tapi, orang cina mualaf yang convert masuk Islam pun boleh menasihatkan orang apatahlagi di lahirkan sebagai Islam?
Hope you take the intonation of my post positively, sorry bro kalau ayat-ayat gua makan dalam sehingga hati kau dah berkecai bagaikan kaca yang retak. Manusia ni kadang-kadang kena jadi sial dulu baru dia nak sedar diri.